En marxa la segona fase d’urbanització del carrer Masia i del carrer Lleida, al Pla d’Òdena
L’Ajuntament d’Òdena ha posat en marxa la segona fase de les obres d’urbanització del carrer Masia i del carrer Lleida, al nucli del Pla d’Òdena. L’actuació arriba després de l’aprovació definitiva del projecte per part del Ple municipal, en la sessió celebrada el passat 9 de maig.
Aquesta nova fase compta amb una inversió total d’1.038.741,88 euros. El 60% del cost es finançarà mitjançant subvencions, mentre que el 40% restant es cobrirà a través d’un crèdit, per al qual també es va aprovar una modificació pressupostària en la mateixa sessió plenària.
La intervenció dona continuïtat a la transformació urbanística del Pla d’Òdena iniciada amb la primera fase del projecte, finalitzada el setembre de 2024, que va permetre dignificar i ordenar l’entrada al nucli amb la creació de noves voreres, zones d’estada, un carril bici i millores significatives en la seguretat viària.
En aquesta segona fase, les obres se centren en l’adequació de la secció actual del carrer Masia i del carrer Lleida, en el tram comprès entre el carrer Comerç i el carrer Ametller. El projecte preveu la construcció de noves voreres enjardinades, la incorporació d’un carril bici continu i la reurbanització integral de la plaça del carrer Masia.
A més, s’hi inclou l’execució de nous murs de contenció, la renovació de l’enllumenat públic, l’adequació de la xarxa de sanejament, la millora del parc infantil existent i la instal·lació d’una pèrgola, nou mobiliari urbà i altres elements per afavorir l’ús i el gaudi de l’espai públic. També està prevista la creació d’una nova parada d’autobús en direcció Barcelona–Igualada.
Un dels punts destacats de l’actuació serà la construcció d’un nou pas de vianants semaforitzat sobre la carretera BV-1106, que connectarà el Pla d’Òdena amb el camí de les Vinyes, millorant de manera notable la seguretat dels desplaçaments a peu.
L’alcalde d’Òdena, Jaume Xaus, ha destacat que “aquestes obres són un pas necessari i molt esperat que permetrà resoldre dèficits històrics del Pla d’Òdena”. Segons ha afegit, “amb aquesta fase avancem cap a un espai públic més segur, accessible i agradable per als veïns i veïnes”, tot subratllant que “l’Ajuntament continua apostant per una transformació urbana valenta, pensada per millorar el dia a dia i per fer un poble més sostenible i habitable”.
El punt va ser aprovat amb els vots favorables del grup de govern Fem Òdena i del regidor no adscrit, i amb els vots en contra dels grups municipals Òdena Progrés i Avancem Òdena.
Amb l’inici d’aquesta actuació, en marxa des del 12 de gener, l’Ajuntament reafirma el seu compromís amb la millora de la mobilitat, l’accessibilitat i la qualitat urbana al conjunt del municipi.