L’Associació Polígons dels Plans conviden Pere Macias per parlar d’infraestructures
El diputat i portaveu adjunt de CiU al Congrés dels Diputats, Pere Macias, va ser divendres a Vilanova del Camí convidat per l´Associació dels Polígons del Plans, presidida per Ramon Felip. L´objectiu de la visita, explica Felip, era la de presentar-li l´Associació i la seva composició així com també exposar-li la situació actual dels Polígons dels Plans, “situats en un punt estratègic”.
A la visita també hi van assistir l´Alcaldessa de Vilanova del Camí, Vanesa González i l´alcalde d´Òdena, Pep Solé.
Aprofitant que Macias és també el president del Cercle d´Infraestructures de Catalunya, un espai on es parla i es debat sobre les infraestructures de Catalunya, un tema que segons Felip “a nosaltres ens ocupa i ens preocupa” “vetllem per estar ben comunicats i que s´escoltin les nostres reivindicacions...”
Macias, que també és el President de la Comissió de Seguretat Vial i Mobilitat Sostenible i del Cercle d´Infraestructures va parlar amb els representants locals sobre la situació actual de la comarca de l´Anoia parant especial atenció en els municipis que configuren la Conca d´Òdena. Van parlar de la situació econòmica i social, d´infraestructures i dels punts forts i febles d´una comarca que hauria de lluitar per tenir una capitalitat forta, al voltant dels 50.000 habitants i una conglomeració que s´apropés als 150.000 habitants, si vol ser competitiva.
Des d´aquest punt de vista, fer més competitiva i atractiva la comarca de l´Anoia, des de l´Associació dels Polígons els Plans es van apuntar alguns aspectes per treballar a curt termini i des d´un punt de vista estratègic. Punts amb els què Macias, hi va coincidir plenament, En primer lloc van defensar una millora de l´A2, d´Igualada a Martorell i dels enllaços amb la C-15 i la C-37.
D´altra banda, es va defensar l´acabament de les connexions de la Ronda Sud: des de Santa Margarida de Montbui a Igualada, per connectar amb l´A2 nord (Lleida) i el tram que enllaça amb Carme. D´aquesta manera, el municipi i la seva àrea d´influència, milloraria la seva connexió amb Vilafranca i Barcelona i evitarien fer la volta per La Pobla per enllaçar amb l´A2.
Davant la possibilitat de fer inversions en infraestructures ferroviàries, Macias va defensar la construcció d´un tram ferroviari per a mercaderies entre Lleida i Barcelona. Un ramal des de Calaf, que passés per Igualada i que connectés amb el nus de Castellbisbal i el Port de Barcelona i amb el futur corredor del Mediterrani, una xarxa ferroviària de primer nivell, va dir. També es va posar sobre la taula l´antiga aspiració dels municipis de la Conca de tenir un aeroport corporatiu. En aquest sentit, polítics i empresaris van coincidir que seria interessant poder traslladar molts dels serveis que ara s´estan prestant a l´aeroport de Sabadell -com les empreses d´helicòpters o fins i tot els vols corporatius-. Això implicaria una actuació a la pista que ara és d´uns 900 metres i que com a mínim n´hauria de tenir 1.300.
Vistes les altes tarifes i els baixos serveis que està prestant AENA, l´aeroport de Sabadell ha deixat de ser competitiu i el d´Igualada-Òdena, podria ser una bona alternativa.
Acompanyat del president de l´Associació dels Polígons del Plans, Ramon Felip i altres membres de la Junta, l´Alcaldessa Vanesa González i l´Alcalde Pep Solé, Macias, va aprofitar per visitar el Centre d´Innovació Anoia, el Centre Tecnològic Leitat i al restaurant pedagògic l´Atelier.